2023-2024 Eğitim Öğretim yılında da okulumuz 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri projemiz için kitap okumaya başladı.
Kitap okuma projesi kapsamında şubat ayında 2. sınıflarımız 'Kitaplardan Korkan Çocuk' , 3. sınıflarımız 'Puldan, Taştan, Lahanadan' ve 4. sınıflarımız 'Gizemli Miço' adlı kitabı okudular.
Kitap okuma projemizin şubat ayı ödülleri öğrencilerimize takdim edilmiştir. Öğrencilerimizi tebrik ederiz.
Kitap okuma projemizin aralık ayı ödülleri öğrencilerimize takdim edilmiştir. Öğrencilerimizi tebrik ederiz.
KİTAP OKUMA SEVGİSİNİ ÖĞRENCİLERE AŞILAMAK AMACIYLA YOLA ÇIKTIĞIMIZ PROJEMİZ KASIM AYINDA BAŞLADI.
Kuvayi Milliye İlkokulu ailesi olarak öğrenim gören öğrencilerinde ve bu okulda görev yapan öğretmen ve idarecilere ders içi ve dışı zamanlarda kitap okuma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığını geliştirmek; iyi bir okuma kültürüne sahip olabilmek amacıyla projemiz başlatılmıştır.
NİÇİN BU PROJE ?
Okuma alışkanlığı ,bireyin bir gereksinim ve zevk kaynağı olarak algılaması sonucu okuma eylemini yaşam boyu sürekli düzenli ve eleştirel biçimde gerçekleştirmesidir.
Günümüzde kitle iletişim sistemindeki baş döndürücü hızdaki gelişim medya, internet, sosyal ağlar vb. gibi bilginin aktığı bir çok mecralar oluşturdu. Bilgi hızla ve kolayca yayılmanın yanı sıra bozularak da yayılmaya başladı. Bilgi kirliliği denilen bu zehre karşı panzehirde okuma alışkanlığıdır.
Başarılı bir birey olmak için bilgiyi bulabilmeyi, bilgiyi özümsemeyi, bilgiyi sentezlemeyi öğrenmenin tek çıkar yolu kaliteli okur yazar olmaktır.
Bireylere okuma alışkanlığı kazandırmanın temelleri çocukluk döneminde atılır. Bu süreçte okulun yönlendirmesi ve rehberliği çok önemlidir. Akademik hayatın ilk adımı olan ilkokul okuma alışkanlığının da kazandırılacağı en önemli basamaktır. Temeli ne kadar sağlam atılırsa eğitimciler ve aileler okuma alışkanlığı konusunda o kadar çok yoğurabilir çocuğu. Aynı zamanda çocuğun anne babası yakınları da onun için en önemli rol modeldir. Okuma alışkanlığı kazandırmada okul bir ayağı aile diğer ayağı oluşturur. Okuma alışkanlığı bir seferde değil zamanla sabırla ve sürekli çabayla oluşabilecek bir alışkanlıktır.(4)Okuma alışkanlığı paylaşıldığında kalıcı olan bir alışkanlıktır.Bizlerde bu veriler ve bu bilinenler ışığında projemizi oluşturduk.
PROJENİN AMACI VE HEDEFLERİ
Kuvayi Milliye İlkokulunda öğrenim gören öğrencilerde, bu okullarda görev yapan öğretmen ve idarecilere ders içi ve dışı zamanlarda kitap okuma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığını geliştirmek; iyi bir okuma kültürüne sahip olabilmek için çözüm yollarını ortaya koyabilmek; okumayı engelleyici sebepleri ortadan kaldırmaya yardımcı olmak; öğrenciye kişisel kütüphane bilgisini aşılamak kütüphanesini zenginleştirmek kavratmak ; her öğrenciyi sürekli kitap okuması yönünde teşvik etmek, bu yaş gurubunun okuması gereken çocuk klasiklerini okutmak. ‘Minik Yürekler Besleniyor’ sloganı ile okuma kültürünü yaymak.
Kitap okuma alışkanlığının bir gereksinim olarak kişide sürekli bir davranışa dönüşmesini sağlamak.
Çevremizde ve okulumuzda kitap okumayı engelleyici sebepleri en aza indirgemek.
Okulumuzda her sınıfta öğretmenlerin, öğrencilerin ve yöneticilerin üst sınır olmamakla beraber, alt sınır olarak ayda en az 1 (bir) kitap okumalarını sağlamak.
Bu yaş gurubunun okuması gereken ‘Çocuk Klasiklerini’ okutmak.
Okuma alışkanlığını sindirmiş ve sürekli kitap okumayı alışkanlık haline getirmiş okuyucu sayısını artırmak.
Bu hafta kitap okundu mu? Okunduysan hangi kitabı okudun? Fikrini yaymak,
Okulumuzda okuma alışkanlığına önem veren öğretmen ve öğrenci grupları oluşturmak,
Okulumuzda öğretmen, yönetici ve öğrencilerin haftada iki gün birlikte 40 dakika kitap okumayı alışkanlık hale getirmesini sağlamak,
Sınıflarda kitap okumanın önemini kavratmak,
Bilinçli okur-yazar yetiştirmek,
Az kitap okuyan kitlelerin daha fazla okumasını sağlamak, hiç okumayanların ise dikkatini çekmek.
PROJE EKİBİNİN GÖREV TANIMI
Projenin tanımı ve hedefleri doğrultusunda görev dağılımı yapmak; plan ve programlar düzenleyerek projenin en üst düzeyde gerçekleşmesi için takım ruhu ile çalışmak; proje ile ilgili toplantı günleri ve toplantı gündemleri belirlemek, proje kapsamında yapılan kitap okuma etkinliklerini denetlemek, değerlendirmek ve başarılı olanları ödüllendirmek; mahalli yazılı basın ile iletişim kurarak projenin gündemde kalmasını, sosyal etki olarak toplumda da kitap okuma ilgisi uyandırmak gibi iş ve işlemler.
PROJENİN BAŞLAMA TARİHİ VE SÜRESİ
‘Minik Yürekleri Besliyoruz ‘ projesiokulumuzsa 2019-2020 eğitim öğretim dönemi Kasım ayında başlayıp devamlılığının ilerleyen eğitim öğretim dönemlerinde de sürdürüleceği bir okul projesidir. Sınıflar haftanın belirlenen iki günü çok amaçlı salonda 5.ders içinde kitap okuma etkinliğine katılacaklardır. Programa göre her sınıf haftada iki gün kitap okumak için salonda bulunacaktır. Etkinliğin okuma çizelgesi aşağıdaki biçimde olacaktır.
PROJENİN UYGULANIŞI VE AŞAMALARI
Uygulama Saatleri ve Sınıflar
1. AŞAMA
Okuma –Anlama
Aynı şubedeki tüm öğrenciler aynı kitabı alırlar.
Kitap bir ay içinde bitecek şekilde okuma programı öğretmen tarafında yapılır.(Haftada kaç sayfa okunacağı)
Öğrencilerin verilen sürede kitabı okumaları sağlanır.
Kitap okuma etkinliği bir kitap için üç haftadır.
2. AŞAMA
Okuma –Anlama
Kitap okunan ayın son haftasında kitabın içeriği hakkında öğretmenlerce hazırlanan sorular uygulanır.
Sorular;
Doğru-Yanlış ,açık uçlu, boşluk doldurma olacak
Sınavın sonucuna göre bir öğrenci ödüllendirilir
Okuma –Anlatma Çalışması
Anlatma ÇALIŞMASI
Sınıf içi yapılan anlatma çalışmalarında başarılı olan öğrencilerin konferans salonunda diğer zümre öğrencilerine anlatması sağlanır. Bu öğrenciler ödüllendirilir.
Okuma –Yansıtma Çalışması
Öğrenciler okuduğu kitabın kendine çağrıştırdıklarını görsel sanatlar yoluyla ifade eder.
Resimlerden bir seçki okul panosunda sergilenir.
Teknik açıdan en iyi resim ödüllendirilir.
PROJENİN KAPSAMINDA YAPILACAK ETKİNLİKLER
Projemiz sadece öğrenciye kitap okutmakla sınırlı olmayacak .Proje kapsamında öğrencide istendik bir davranış değişikliği kazandırmak için okul içi ve okul dışında özendirici ve katılımcı etkinlikler düzenlenip uygulandı Bunlar;
Her ayın dereceye girenlerini ödüllendirme.
Tüm öğrencilere kampanya katılım sertifikası vermek.
Farklı ortamlarda kitap okutmak.
Kitap okuma saatlerinden birine sınıf bazında veli davet etmek.
O ayın okunan kitaplarına ait görselleri okulun bölümlerinde asmak.
Kitap okuma logosu hazırlamak okulun bölümlerinde asmak.
Öğrencilerle kitap ayracı yapma etkinliği düzenlemek.
Her ayın sonunda öğrenci ürünlerini okul panosunda sergilemek.
Etkinlik çalışmalarını içeren fotoğraf sergisi yapmak.
Kitap okumanın yararlarını anlatan sloganları okul panosuna asmak.
Okunan bir kitabın öğrenciler tarafından resimlenen bir özet çalışması yapmak(2,3 ve 4.sınıf öğrencileri)
PROJENİN SONUCUNDA BEKLENTİMİZ
Projenin uygulanması sonucunda;
Öğrenciler kitap okuma alışkanlığı ve kitap okuma zevki kazanarak, gelecekte nesillerin okumayı bir kültür kazanımı edinmeleri sağlamak
Öğrencilerin öğrenme ve anlama yetenekleri artamak
Kitabı bir arkadaş olarak görme
Öğrencilere açık ve etkili düşünebilme, yazabilme ve problem çözme becerisi ve anlayarak okuma becerisi kazandırmak
Öğrencilere dilimizi (Türkçeyi) doğru, güzel ve etkili kullanma becerisi kazandırılarak, öğrencilerin kelime hazineleri zenginleştirmek
Okuyarak olayların ve gelişmelerin gerçek boyutunu öğrenen bireyler olarak, öncelikle öğrencilerin öz güvenlerini arttırmak yoluyla kitap okuma alışkanlığı kazandırmak
Edinilen geniş kelime dağarcığı sayesinde, öğrencilerin daha fazla kavramla düşünebilmelerine ve kendilerini ifade ederek sosyalleşmelerine imkân sağlamak
Boş zamanın olmadığı boşa harcanan zaman olduğu kavramları yerleştirilerek zamanını kitap okuyarak değerlendiren öğrencilerin, edindikleri bilgi ve kültür sonucunda toplum içinde etkin bir kişiliğe sahip olmaları sağlamak
Okumanın düşünmeye olan katkısı, hayata bakış penceresine sunduğu genişlik sayesinde öğrencilerin ders başarısının artışı ile hayat başarısını yakalamalarına katkı sağlamak
Çocuklarının bulunduğu bir projede ailelerin de destek vermesiyle okuma alışkanlığının etki edeceği alanın genişlemesi sağlamak
Proje kapsamında belirlenen etkinlikler ile seviyelerine uygun kitaplarla öğrencilerin okumayı bir ihtiyaç olarak görmeleri sağlamak
Farklı bakış açıları geliştiren, hayal gücü zenginleşmiş, düşünen ve sorgulayan öğrencilerimiz yetiştirmek.
"Minik Yürekleri Besliyoruz." projemizin aralık ayı ödül törenini gerçekleştirdik. Okulumuz öğretmenlerine,öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Herşey birlikte anlamlı ve güzeldir...
Ara
Çocuklarımızın geleceğine yapılan en büyük yatırım onlara kitap okuma alışkanlığı ve sevgisini kazandırabilmektir. Bunun için okumayı öğretirken,okumanın günlük yaşam biçimine dönüştürülebilmesi önem arzeder.Bu sebeple daha fazla farkındalık ve çok proje......
"Minik Yürekleri Besliyoruz." projemizi bu amaçla uygulamaya başladık. İlk ürünlerini kasım ayında aldığımız projemize katkılarından dolayı okulumuz öğretmenlerine,öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Herşey birlikte anlamlı ve güzeldir...
Ara
Çocuklarımızın geleceğine yapılan en büyük yatırım onlara kitap okuma alışkanlığı ve sevgisini kazandırabilmektir. Bunun için okumayı öğretirken,okumanın günlük yaşam biçimine dönüştürülebilmesi önem arzeder.Bu sebeple daha fazla farkındalık ve çok proje......
"Minik Yürekleri Besliyoruz." projemizi bu amaçla uygulamaya başladık. İlk ürünlerini kasım ayında aldığımız projemize katkılarından dolayı okulumuz öğretmenlerine,öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Herşey birlikte anlamlı ve güzeldir...
Ara
Çocuklarımızın geleceğine yapılan en büyük yatırım onlara kitap okuma alışkanlığı ve sevgisini kazandırabilmektir. Bunun için okumayı öğretirken,okumanın günlük yaşam biçimine dönüştürülebilmesi önem arzeder.Bu sebeple daha fazla farkındalık ve çok proje......
"Minik Yürekleri Besliyoruz." projemizi bu amaçla uygulamaya başladık. İlk ürünlerini kasım ayında aldığımız projemize katkılarından dolayı okulumuz öğretmenlerine,öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Herşey birlikte anlamlı ve güzeldir...